First day of school!

Sara åkte hem för ett tag sedan. Efter att vi suttit och intensivt jämfört våra första dagar på gymnasiet. Jag kan lugnt säga att jag älskar min skola och inriktning och jag tror jag har valt helt rätt!
Bara massa engelska har jag pratat, hela dagen! Massa roliga nya människor har jag träffat. På hela dagen såg jag tre stycken jag kände sedan innan - tre! Nu förstår jag att Hvitfeldtska är stort.
Skoldagen började klockan 9.30, hela min nya klass samlades i ett stort klassrum, vi är 50 stycken i min klass! Men i klassen är vi uppdelade i fem olika grupper. I min grupp är vi 12 stycken varav 4 är killar. Alla förutom jag och en kille har bott utomlands tidigare eller har utländska föräldrar. Det var även några som kunde nästan ingen svenska alls, vilket är skönt. Jag vill att det här ska bli en utmaning. Något jag kommer lära mig saker av.
När vi samlats i våra små grupper var det dags att lära sig namn. Jag är inte så jättebra på det, men det var helt okej eftersom jag inte var ensam med att vara dålig på namn!
Klockan 11 var det sedan lunch i bamba (matsalen). Vi fick pastasallad (råkade säga pizzasallad när jag berättade för Sara eftersom jag nu är så otroligt trött).
Efter maten skulle vi samlas i norra aulan för att höra på när Elevkåren pratade om olika event och om skolan och skolandan. Den berömda Hvitfeldtska-tuppen var också där, skolans maskot.
Sedan var det dags att träffas i vårt klassrum igen där vi fick lära känna lärare, vem som lär ut vad osv. Skoldagen var slut runt halv fyra, så det var en ganska lång skoldag med andra ord!
Då kunde jag inte heller åka hem direkt eftersom jag skulle träffa pappa i stan för att åka iväg och köpa min nya tv.

Det har med andra ord varit en jätterolig första dag och jag är ganska pepp på att skolan verkligen ska komma igång. Blev dock lite mindre peppad att jag insåg att jag blir tvungen att åka med 7-färjan imorgon eftersom vi har "sovmorgon" till 8.30... Så det blir sängen för mig nu!

Hoppas ni som redan börjat har det bra och lycka till säger jag till er som inte börjat ännu! ♥



En otroligt trött, men lycklig tjej!

Kommentarer

Skriv en kommentar här:

Namn:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0