Locked out

Dagen började bra. Hade sovmorgon och kom iväg med kakorna som jag bakade igår. Kom till skolan i tid, slutade svenskan en kvart för tidigt så att vi fick vänta på att kunna gå in i bamba (matsalen) i en halvtimma.. sedan var det civics där vi fick reda på att han flyttat bak provet en vecka, dvs en vecka mindra att plugga till provet på. Sedan var det adventsfika med formgroupen! Haha, de i klassen verkade gilla mina bakverk, fick kommentaren:
"Can't your phone go off in English-class?!"
Haha, varje gång någons telefon ringer eller smsar på engelskan så ska den personen ha bakat till nästa engelska-lektion. Vi ska exempelvis få kakor imorgon eftersom Nicklas fick sms på lektionen igår. Härlig regel tycker jag ;)

En bra sak med torsdagar är att jag kommer hem innan det är kolsvart ute. Dock hade jag inte räknat med att det inte skulle vara någon hemma när jag kom hem till ett låst hus.. utan nyckel... så det blev till att vänta på att någon vänlig familjemedlem skulle komma hem och låsa upp för mig. Nu ska jag sätta mig med läxor och mata sköldpaddorna = bra torsdags kväll..
By the way.. regn är okej om man har den här utsikten...

Kommentarer

Skriv en kommentar här:

Namn:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0