Just a normal day

Det är soligt ute. Jag åker i bilen med mamma i Californien. Efter ett tag börjar det mörkna. Vi måste hitta vårt hotel. Jag pekar mot en bro som jag tror leder ut till den plats hotellet ska vara. Bron är jättelång. På bron tvekar jag. Tänk om inte det här är rätt väg? Ja, vi får väl chansa och så ser vi om det här är rätt väg. När vi väl kommer fram är det mörkt. Det enda vi kan se är ett ruckel. Jag säger åt mamma att vi kan vända om för det här är säkert inte rätt. Precis innan mamma hinner vända kommer det fram en gammal gubbe. Han är kort och ser mexikansk ut. Vi har nere fönstrena på bilen så mamma känner sig tvungen att stanna och höra på vad mannen har att säga. Han berättar att det här är hans hotell och att vi får stanna över natten. Mamma säger att vi har kommit fel och att vi redan har bokat ett hotell. Han frågar vilket hotell. Jag säger vilket hotell det är och frågar om han kan beskriva vägen dit. Mannen ger oss en vägbeskrivning. Han verkar lömsk. Det verkar inte som om han vill att vi ska åka därifrån.
Mamma vänder bilen och vi kommer iväg. En bit in på bron stannar vi. Vi går ut ur bilen för att hämta kartan som ligger i bagaget. Bakom oss kommer en bil. Vi kan inte se föraren. Bilen stannar till precis vid oss. Jag vänder mig mot bilen. Utan att jag hinner reagera hör jag ett skott. Föraren i bilen har en pistol riktad mot mamma. Jag vänder blicken mot mamma hon håller händerna för magen och kutar ryggen. Innan jag hinner göra något fortsätter bilen rakt fram. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill springa ifatt bilen och på något sätt straffa den som sköt mamma. I mitt huvud bildas dock en annan plan. Jag ska få in mamma i bilen. Sedan ska jag, som bara har övningskört en gång sätta mig i bilen och köra till närmsta sjukhus. Jag ser många bristande länkar i min plan. Dels att jag inte är världens bästa förare, men också att jag är på en helt främmande plats och inte har en aning om vart något sjukhus ligger. Då hör jag en bilmotor. Det är bilen. Den backar nu i full fart emot oss. Helt plötsligt har jag en kudde i handen. Jag springer fram mot bilen. Rutorna är nervevade och föraren, som jag nu ser är en tjej, riktar pistolen mot mig. Jag tar upp kudden och håller den emot rutan. Tjejen försöker flera gånger skjuta mig, men missar alltid. Hon kan inte se vart hon skjuter. Jag inser att hon inte kommer sluta skjuta förrän hon träffat mig. En kula skjuts farligt nära mitt huvud. Jag skriker till och tar åt mig kudden. Tjejen häver ut sig ett nöjt skratt. Skrattet är kallt, rått. Bilen börjar backa i full fart bort från oss. Hon tror att hon träffat mig. Det har hon inte. I skydd av mörkret springer jag tillbaka till bilen där mamma är. Det är en pöl av blod under mamma nu.

Då vaknar jag.

Jag tycker det är hur trevligt som helst att vakna klockan sex i stället för sju av en sådan här härlig dröm. Den förstör ju inte alls början på dagen.. ironi.



Kommentarer

Skriv en kommentar här:

Namn:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0