The House on Mango Street

Trött tjej som tagit guldbojen!

Idag hade jag bara en lektion, vilket var engelskan. Så jag började 12.20 idag, riktigt skönt! Det känns nästan som om lovet redan har börjat, eftersom hälften av mina lektioner är inställda och jag har typ världens kortaste skoldagar just nu. Plus att mitt sportlov inte kommer kännas som ett lov eftersom jag ska vara i simhallen från 9 till 17 varje dag.. juste! Idag var jag också inne och simmade. Var tvungen att ta guldbojen inför nästa vecka, annars skulle jag inte få gå simlärarutbildningen. Jag har tagit den en gång innan, men det var över ett år sedan, så jag var tvungen att göra den igen. Bara för att göra det hela lite jobbigare (det räckte inte med att man skulle simma 25 meter med livboj + bogsering av jämnstor person tillbaka 25 meter efter att ha hämtat personen på botten under 1 minut och 50 sekunders tid) jag skulle ner 5 meter under ytan för att hämta personen i stället för 3 meter. Det kanske inte är någon stor skillnad? Vad är 2 meter hit och dit? Jo, jag ska be om att få tala om att när man ska ner 5 meter under ytan så är det ett sånt tryck på trumhinnan att det känns som om någon sticker in knivar i öronen och karvar runt lite medan man är under vattnet. Det räcker inte med att det bara känns under vattnet, den känslan följde med mig hem, visst, den avtog allt eftersom, men ont gjorde det!

Jaaa, nu ska jag sluta klaga för jag fixade guldbojen och nu är det fritt fram mot simlärarutbildningen nästa vecka!

Kommentarer

Skriv en kommentar här:

Namn:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0