Shine a light on her

Helgen flög på som vanligt. Var ute och jobbade med Morteza på lördagen och sedan gjorde jag mitt eget distrikt på söndagen. Efter vi var klara i lördags åkte vi hem till honom. Hahah har nog aldrig varit med om något roligare än när hans två kompisar kommer och de tre börjar prata med varandra på persiska. Jag förstod inte ett ord! Det lät bara som om de gjorde lite olika läten. Det är det jag tycker är så oerhört coolt med språk. Att det som bara låter som lite random läten för en person, kan betyda någonting specifikt för en annan.
Favourite quote i helgen var nog mina föräldrars:
"Does she terrorise you with that music too?!"
När de frågade Morteza om han visste vilka The Wanted var.. vadå terrorisera? Det klassas inte som terrorisering om det inte är plågsamt!

Idag hade jag ingen riktigt historia-lektion, vår lärare hade betygsprat med oss en och en, så vi som inte pratade med honom fick göra vad vi ville i klassrummet i stället. Rätt så skön start på dagen. Sedan hade jag också Civics, Biology och Svenska som inte var så plågsamma de heller. Tycker att det var en bra lagom start på veckan. Dock har jag väldigt mycket att plugga, men då är det skönt att man i alla fall kan ta det lite lugnt i skolan för att sedan plugga på här hemma. Vilket är precis det jag ska göra nu. Maths och Spanish är de som är mest brottom.
I miss this...

Kommentarer

Skriv en kommentar här:

Namn:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0