Summer's in the air

Hade två fysik lektioner idag. En på morgonen och en på eftermiddagen. Våran lärare är en sån som ger en läxor att göra från lektion till lektion. Idag var inget undantag. Vi fick läxa från första lektionen till den andra, haha.
Hade också en in-class essay på engelskan idag. Vi skulle skriva en uppsats som identifierade samhällskritik i minst tre av de böcker vi läst under året, det skulle vara gjort på en timma och tjugo minuter. IB for the win!

Hann med ovanligt många läxor efter skolan, känner mig enormt produktiv. Vet inte om det är för att skolveckan bara är tre dagar lång, för att jag hunnit med läxor eller för att det har varit nästan 20 grader ute som jag är glad. Skulle satsa på en blandning!
Imorgon ska jag upp tidigt för att hinna in till ett nationella prov i engelska. De flesta i min klass ser inte vitsen med att vi ska göra de nationella proven i engelska. Det är så sjukt lätt för dem som har det som modersmål, så ärligt talat förstår jag inte heller varför vi ska göra dem. Menmen, får gå in och göra sitt bästa, som alltid är det inte mer än så man kan göra :)

 


Kommentarer

Skriv en kommentar här:

Namn:
Remember me?

E-mail: (will not be published)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0